3 Mart 2008 Pazartesi

Taze arıcı

Arıcılık yıllarca yayla havasını kokladığım ama hiç düşünmediğim bir işti.Hep kafamda iş planları kurgularken fakat ne yapacağım konusunda hep çözümsüz kalmışımdır.Birgün arkadaşlarımdan bi tanesi beni arıcı bir arkadaşla tanıştırdı.O gün arıcılık yapa bileceğim aklıma yattı.Önceleri sokulma korkusu ağır basıyordu.Ama tecrübeli arkadaşların yanlarından ayrılmıyordum.Onların arılık içerisinde rahat tavırları banada örnek oldu.
İlk arım:
Öncelikle az sayıda arı ile işe başlamamın uygun olacağı bana telkin edildi.Ama ne olacaktı ki bir Arıya bakan 20 arıyada bakardı.Ama meselenin kolay olmadığını arılara ilk bakmaya başladığımda anladım. inanın çıtaları tutarken ellerim titriyor içim içime sığmıyordu.2006 nisanında 3 koloni arı ile işe bismillah dedim.Saatlerce ana arı aramak bazen anayı bulamayınca panikleyip ustamdan talimat almak için telefona sarılmak, saatlerce ustamı meşgul etmek ve yıldırmak bu 2 yıl boyunca başıma gelen olaylardan sadece bir kaçı idi.Ama şükür Allah'a acemilik dönemini atlattığımı zannediyorum.Ama öğreneceğim ve uygulayacağım çok şey olduğuna bütün kalbimle inanıyorum.Bu blog'u oluşturmam'da ve arıyla ilgili tüm sorularıma cevap veren sayın Selahattin Güney Hocam'a veMehmet kardeşime teşekkürler.Ayrıca Arıcılığa başlamama vesile olan sayın Nazmi Hocam'a minnetdar olduğumu ifade etmek isterim.

2 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Değerli hoocam, öncelikle blog hayırlı olsun aramıza hoş geldin. Eminim Anadolu'nun o güzel diyarından bizlere çok ama çok güzel bilgiler verceksin. Seni aramızda görmek bizler için çok iyi olacak, çalışmalarınızda başarılar, ailecek sağlıklı ve mutlu bir yaşam dilerim...

hatınkaralı dedi ki...

Hocam desteğiniz bana azim ve güç veriyor.İlginizden dolayı teşekkürü bir borç biliriz.Her zaman eleştrilerinize açığız.Saygılarımla....