10 Mart 2008 Pazartesi














Bu haftaki arılık ziyaretimde, çevrede çiğdemlerin bol miktarda çıktığını gözlemledim.Arılar bu fırsatı yakalarda çiğdemin iliğini emmezmi.Hava kapalı olmasına rağmen güzel bir polen işciliği vardı.Bende cebime davranıp yakaladığım pozisyonları aldım.


Buda bizim diyarın öksüz oğlan çiçeği ,bayan çalışkan yine iş başında....



Kovanın önünde beliren çiğdemcikler sanki arıları dışarıya davet ediyorlardı.


Onlar kovan temizliği yaparken bizde boş duramazdık.Bende onlardan esinlenip mıntıka temizliği yaptım.

Arının çiçekle olan dialoğunu görmenizi istedim ama bu iş cep telefonu ile olmuyor.

Arılara 1 hafta önce verdiğim kekin çok faydalı olduğu kanaatindeyim.Oldukca iyi çalışıyorlar.Kovanları açmak istedim Ana kontrolü ve kovan içi kontrolü için ama havanın kapalı ve serin olması bu işten beni vaz geçirdi.Dıştan gözle yapmış olduğum kontrolde arıların sistamatik çalışmaları ,polen gelişi ve olumsuz uçuş hareketi görmemem.Arılarda ana proplemi olmadığı kanaati uyandırdı bende..Kovan içi kontrolümü daha sıcak ve güneşli bir güne bıraktım.Bu arada bu sene koloni takip sistemini kolonilerimde uygulamaya başlayacağım.Bununla ilgili kovanları numaralandırıp, her biri için bir sayfa açtım.Bu şekilde her hafta, bir önceki hafta arılarla ilgili neler yaptığım ve neler yapabileceğim konusunda koloni takibim daha kolay olacağı kanaatindeyim.

1 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Değerli hocam, görüntülerin güzelliğine değil gönlünün güzelliğine bakıyoruz...Devaaaaammmm.
Bir gün olur ne güzel makinelerin olacak sende şaşıracaksın, zamanı gelir merak etme.